Σελίδες

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020

Πρόταση νόμου για το καθεστώς ναυαγοσωστικής κάλυψης στην Ελλάδα.




Το 2000 εκδόθηκε προεδρικό διάταγμα για τους ναυαγοσώστες με αριθμό 23/2000 όπου έδινε την ευθύνη για την ναυαγοσωστική κάλυψη στο λιμεναρχείο, και το οποίο εξηγούσε τι χρειάζεται να έχει επάνω του ο ναυαγοσώστης και σε ποια αντικείμενα πρέπει να εκπαιδευτεί χωρίς όμως να δίνει συγκεκριμένη ύλη. Αυτό άλλαξε και συνεχίζει να αλλάζει προς το χειρότερο για τα οικονομικά των Δήμων, για τους ναυαγοσώστες και γενικότερα για τον κόσμο που θεωρητικά πρέπει να προστατευθεί (μιας και το ναυαγοσωστικό προϊόν αποτελεί σήμερα κάτι πολύ ακριβό, δυσεύρετο και κεντρικά διαχειρίσιμο). Σύμφωνα με τα ως τώρα στοιχεία που έχουμε και έτσι όπως λειτουργεί ο νόμος σήμερα:

1ον ο ναυαγοσώστης δεν μπορεί να βρίσκεται πάνω από το 45 έτος της ηλικίας του (αφού ο έλεγχος του ναυαγοσώστη ανήκει στο λιμενικό που είναι σώμα ασφαλείας και πάνω από 45 δεν μπορεί κάποιος να βρίσκεται σε μάχιμο πόστο). 

2ον Οι προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος ναυαγοσώστης είναι κοστοβόρες (κοστίζει όλη η εκπαίδευση μαζί με τα παράβολα το λιγότερο 800 ευρώ και στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνετε μεταξύ  1000 και 1500 ευρώ, για εκπαίδευση ναυαγοσώστη, εκπαίδευση ταχύπλοου, εξετάσεις γιατρών καρδιολόγου - ψυχίατρου - παθολόγου και δερματολόγου, εξετάσεις λιμεναρχείου και παράβολα) πράγμα που κάνει τον ναυαγοσώστη δυσεύρετο. Αυτό όμως μπορεί να έχει και άλλη μια χρησιμότητα, γιατί όπως λένε οι κακές γλώσσες εφόσον είναι δυσεύρετοι οι ναυαγοσώστες, πολλές παραλίες μένουν ακάλυπτες ή καλυμμένες από άτομα δίχως άδεια, με αποτέλεσμα αυτοί που κάνουν τον έλεγχο (λιμεναρχείο) αυτοί να ελέγχουν τον εργολάβο. Και οι κακές γλώσσες συνεχίζουν να λένε ότι αυτοί που αναλαμβάνουν εργολαβίες έχουν στενές σχέσεις ή συγγενικές με το λιμεναρχείο, έτσι ώστε να γίνονται έλεγχοι μόνο σε αυτούς που πρέπει και σε άλλους να κάνουν τα στραβά μάτια. Επίσης εάν κάποιος Δήμος δεν τηρήσει τις υποσχέσεις του, τότε γίνονται καθημερινοί έλεγχοι και βεβαιώνονται πρόστιμα με αποτέλεσμα να βγαίνει στον Δήμο περισσότερα χρήματα.  

3ον ο προβλεπόμενος εξοπλισμός του ναυαγοσώστη είναι υπερβολικός και δεν χρησιμοποιείται πρακτικά από τον ίδιο, παρά μόνο από τους εργολάβους με σκοπό να ανεβάσουν την τιμή στους Δήμους. Πχ το σκάφος του ναυαγοσώστη σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιείται και από εμπειρία τις περισσότερες φορές δεν λειτουργεί ή και να λειτουργεί ο ναυαγοσώστης ούτε μπορεί να το βάλει και να το βγάλει εύκολα στην θάλασσα αλλά ούτε και ξέρει να το χρησιμοποιεί. Όμως προβλέπεται στον νόμο και αυτό ανεβάζει πολύ το κόστος. 

4ον και σημαντικότερο. Τα παραπάνω ίσως και να μην είχαν καμία σημασία εάν οι κακές γλώσσες δεν λέγανε ότι το σύστημα του λιμενικού ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από την γερμανοκρατούμενη ΕΕ και τους γραφιάδες της. Με αποτέλεσμα οι εργολάβοι να έχουν στενές σχέσεις με την παραμονή μας στην ΕΕ και πιθανώς από τα υπερκέρδη (γιατί οι εργολαβίες είναι μεγάλες πχ https://mykonos.gr/diakiryxi-gia-ti-navagosostiki-kalypsi-polysychnaston-paralion-mykonou-gia-to-etos-2019-me-dikeoma-proeresis-sto-epomeno-etos-gia-to-idio-chroniko-diastima/  677418 ευρώ για έναν χρόνο χωρίς το ΦΠΑ και το ποσοστό κέρδους επίσης) να την χρηματοδοτούν εκμαυλίζοντας συνειδήσεις ή χρηματοδοτώντας ΜΜΕ σε τοπική ή εθνική εμβέλεια με σκοπό να περάσουν αντιλαϊκά μέτρα.  

Πως μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα και φθηνότερα το σύστημα ναυαγοσωστικής κάλυψης με θετικό αντίκτυπο σε Δήμους, πολίτες και λουόμενους και να αποκοπεί το απόστημα της ΕΕ στο Ελληνικό τουριστικό προϊόν:  

1ον αρχικά ο ναυαγοσωστικός έλεγχος να περάσει από το λιμενικό ή στην τουριστική αστυνομία ή ακόμα καλύτερα στο ΕΚΑΒ. Ούτως ή άλλος ο ναυαγοσώστης είναι τουριστικό προϊόν ή προϊόν προστασίας της ανθρώπινης ζωής  και δεν έχει τόση σχέση με το λιμεναρχείο. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να αφαιρεθεί το ταχύπλοο από τον εξοπλισμό του και ίσως να προστεθεί ένας αυτόματος απινιδωτής και ένα κανό που είναι ποιο εύκολα διαχειρίσιμο από τον ναυαγοσώστη, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα από τους περισσότερους ναυαγοσώστες και που δεν λειτουργεί με μηχανικό τρόπο έτσι ώστε άλλες φορές να λειτουργεί  και άλλες να μην λειτουργεί. Επίσης το κανό μπορεί να χρησιμοποιηθεί με μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερα στις συνθήκες που επικρατούν στις Ελληνικές παραλίες, παρά το μηχανοκίνητο σκάφος.  

2ον θα πρέπει  να υπάρχει ύλη για τους ναυαγοσώστες. Αυτήν την ύλη θα πρέπει να είναι καθορισμένη, να μπορεί να γίνει download από την σελίδα του ΕΚΑΒ, έτσι ώστε να είναι μονίμως ενημερωμένη, και ο υποψήφιος ναυαγοσώστης να μπορεί οποιαδήποτε στιγμή με τους κωδικούς του TAXIS την ημέρα ή τη νύχτα να κάνει το online διαγώνισμα έτσι ώστε το θεωρητικό σκέλος να είναι αξιοκρατικό και ουδέτερο και να μην υπόκειται σε στρεβλώσεις του εξεταστή κατά την συνέντευξη όπως γίνεται σήμερα. Η ύλη θα πρέπει εκτός από τις πρώτες βοήθειες να περιλαμβάνει και θέματα ειδικά για τον ναυαγοσώστη, όπως ρυμούλκηση του θύματος και λαβές διαφυγής, νομικό πλαίσιο κλπ.  

3ον η διαδικασία για να οριστεί κάποιος ναυαγοσώστης θα πρέπει να είναι μια βεβαίωση από παθολόγο ή γενικό γιατρό ότι μπορεί να εκτελέσει από πλευράς υγείας το επάγγελμα του ναυαγοσώστη και ένα φύλλο αγώνος που να αποδεικνύει ότι συμμετέχει και ολοκλήρωσε με επιτυχία αγώνα 200 μέτρων στο άθλημα της κολύμβησης με χρόνο μικρότερο των 3:30 που είναι απολύτως εφικτός για κάποιον που γνωρίζει στοιχειωδώς κολύμβηση. Εάν κάποιος διαθέτει επικαιροποιημένα (για 1 χρόνο) αυτά τα τρία έντυπα, χωρίς άλλη διαδικασία μπορεί να θεωρηθεί ναυαγοσώστης και να εργαστεί. 

Ο ορισμός της παραλίας σαν πολυσύχναστης για να έχει ναυαγοσώστη θα πρέπει να περάσει στην τουριστική αστυνομία όταν πρόκειται για αναψυκτήρια και στο λιμεναρχείο όπως είναι σήμερα όταν πρόκειται για θαλάσσια σπόρ, με κριτήριο την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής, δηλαδή τις ομπρέλες που βρίσκονται στην παραλία πχ 1 άτομο για 80 - 400 θέσεις ομπρέλας και υπεύθυνος για τον ναυαγοσώστη να ορίζεται ο επιχειρηματίας ή οι ενώσεις επιχειρηματιών (εάν πρόκειται για 2-3 μικρά παράκτια αναψυκτήρια ή ενοικιαζόμενα θαλάσσια μέσα). Όσο διαρκεί η οικονομική δραστηριότητα τόσο πρέπει να υπάρχει και ναυαγοσώστης. Ο ναυαγοσώστης θα πρέπει να είναι ασφαλισμένος ή να κάνει αυτασφάλιση με σύμβαση με τους εντολοδόχους του και να εργάζεται 10:30 - 17:30. 


Τα αποστήματα της εε στην Ελλάδα και η ευρωπαϊκή ένωση πρέπει να καταστραφούν 
Η Τουρκία πρέπει να διαλυθεί 
Πρέπει να γίνει επανελληνοποίηση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου