Σελίδες

Τετάρτη 15 Μαΐου 2019

Για το θέμα της πλωτότητας του Αξιού ποταμού

Πολύς λόγος και παραφιλολογία γίνεται τελευταία για την διάνοιξη του Αξιού ποταμού με σκοπό να μεταφέρονται εμπορεύματα παραποτάμια μέχρι τον Δούναβη.

Ποια είναι τα δεδομένα. Σε περίπτωση ολοκλήρωσης του έργου θα υπάρχουν λογικά τα εξής δεδομένα:

- Το κόστος του έργου θα είναι τεράστιο μιας και για να χωράνε 2 πλοία (ένα που θα πηγαίνει και ένα που θα γυρνάει) θα πρέπει να μεγαλώσει πολύ σε πλάτος.
- Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις θα είναι πολύ μεγάλες, μιας και ο όγκος του νερού που μεταφέρει ο Αξιός κάπου θα πρέπει να διοχετεύτει. Πιθανότατα το νερό κάποιων ποταμών θα χρησιμοποιηθεί για τα τεχνικά κανάλια, εξέλιξη πολύ δυσάρεστη για τους αγρότες της Θεσσαλονίκης, αλλά και για τους δημότες της , μιας και μέρος αυτού του νερού χρησιμοποιείται για να ποτίζουν τα ρύζια οι αγρότες και για τις ανάγκες υδροδότησης της Θεσσαλονίκης.
- Με αυτόν τον τρόπο θα παρακάμπτεται η Ελλάδα, αν και ένα μέρος της διώρυγας του Αξιού θα αποτελέσει μέρος της Ελλάδας και πιθανότατα θα λαμβάνει αντίτιμο.
- Το ποιο σημαντικό και θα πρέπει να γίνει έρευνα για το εάν μας συμφέρει ή όχι είναι ότι όταν τα πλοία σταματούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχουν πρόσβαση πρώτα οι Έλληνες μεταφορείς λόγο απόστασης, και μέρος του κόστους της μεταφοράς οδικός είναι και ο μισθός των επαγγελματιών μεταφορέων.
- Επίσης όταν τα εμπορεύματα ξεφορτώνονται στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν ένα σορό επιχειρήσεις που ζούνε από αυτήν την διαδικασία. Εκτελωνιστές, ξεφορτωτές, εργάτες, χειριστές γερανών, κλπ. Αυτά είμαστε διατεθειμένοι να τα χαρίσουμε σε πάνω χώρες???

Εμείς χωρίς να είμαστε οικονομολόγοι θεωρούμε ότι:
-Αρχικά το κόστος του όλου έργου δεν θα είναι μόνο 17 δισ όπως διαφημίζεται, αλλά πολύ περισσότερα, γιατί θα βρεθούν σίγουρα προβλήματα εδαφικής φύσεως. Πιθανώς τελικά θα καταστεί οικονομικά ασύμφορο.
- Πιστεύουμε ότι θα δημιουργήσει το έργο πολλά οικολογικά προβλήματα ακόμα και πριν ολοκληρωθεί και εν τέλει θα μείνει ανολοκλήρωτο.
- Πιστεύουμε ότι θα υπάρχει πάντα κίνδυνος κάποιο φράγμα ή έργο να καταρρεύσει με ανυπολόγιστες ζημιές και ανθρώπινες απώλειες.
- Πιστεύουμε ότι οικονομικά δεν μας συμφέρει.

Τι στρατηγική προτείνουμε να ακολουθηθεί:
-Αρχικά θα πρέπει να προσπαθήσουμε να φάμε όσα περισσότερα χρήματα μπορούμε από τους Κινέζους και τους Γερμανούς που θέλουν το έργο.
-Έπειτα πρέπει να αναγκάσουμε τους επενδυτές αρχικά να εγγυηθούν για την ποσότητα νερού που θα φτάνει στην Ελλάδα και πριν να ξεκινήσουν το έργο να φτιάξουν αγωγούς για την διασφάλιση του επιθυμητού όγκου νερού. Το έργο τελικά δεν θα γίνει, θα μας μείνουν όμως οι αγωγοί, που θα τους έχουν πληρώσει οι "επενδυτές".
- Θα πρέπει σε ότι κατασκευή γίνεται να περνάει από εξονυχιστικό έλεγχο, για λόγους ασφαλείας.
- Όσο θα διαρκέσει η μελέτη εμείς θα χρησιμοποιήσουμε το έργο για την βελτίωση των σχέσεων μας με την βόρεια Μακεδονία με στόχο σιγά σιγά να τους κάνουμε την 14η περιφέρεια της Ελλάδος.
- Άμα παρ ελπίδα πάει να ολοκληρωθεί το έργο και δούμε ότι οικονομικά δεν μας συμφέρει, τότε θα βρούμε μερικούς λόγους και δεν θα το εγκρίνουμε κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και για λόγους ασφαλείας.

Η Τουρκία πρέπει να διαλυθεί
Η Ευρώπη πρέπει να καταστραφεί
Πρέπει να γίνει επανελληνοποίηση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου